Är folk för lata för att leta efter rätt kategori?

Jag skriver på svenska, enklast för mig..

Mitt första inlägg, jag kan inte hålla mig längre.. men jag kanske skriver på fel ställe, ser inget om Sverige.. 🤔

Om jag nominerar en bänk... Det finns en kategori som heter "bänk". Varför avvisar folk vissa bänkar, och en del inte? Det står inte att det måste vara en minnesbänk, eller något speciellt. Det ska räcka med "bänk"

Jag nominerar något på ett nybyggt bostadsområde, det finns inte på kartan ännu, men det har granskats av Niantic internt. Inga problem. Men då avvisar folk det för en "falsk nominering", eller "Andra avvisningskriterier" står det då. Det är bra foton, inga problem. Niantic har granskat.

Orkar inte folk leta reda på rätt kategori?

För övrigt är det otroligt irriterande med dessa nya verkligen falska nomineringar på grund av Raid Remotes priserna. De vill ha nya stop för att få gym. Det tar onödig tid, jag är noga och vill vara rättvis när jag röstar. Det är viktigt för mig. Jag kan kolla på andra sidor, och ofta är foton lånade från Google för att få ett Pokéstop.

Jag önskar att Niantic kräver ett svar på varför man avvisar nomineringar, jag har inga problem att svara på såna frågor.

Ni som skickar in falska nomineringar, sluta slösa vår tid, vi som är noga med att rösta rätt!

Comments

• flatmatt-PGOflatmatt-PGO Posts: 2,137 ✭✭✭✭✭

The "What is it?" categories are not a list of things that should be accepted. They're merely a list of categories of things that exist in the world that someone might nominate, whether or not that particular item meets any of the acceptance criteria.

The acceptance criteria are described on the Wayfarer website here:

It's up to the submitter to make a case for why their submission meets the acceptance criteria.

• Lonkero1965-PGOLonkero1965-PGO Posts: 29 ✭✭

I know . And because of that you sometimes have to check other options, but if it is a bench, and there is a bench to choose, do it.

If it is a bench with decoration, it is an option for that as well. I feel like many people who votes only look at the options that you can choose easy. But if you don't think it's right, you dismiss the nomination, without looking if there is a right option.

I have to do it all the time. I want the photo and description have the right category. If it is a playground, and it doesn't is an option, but the photo and text are about a playground, then I look after the right category. Playground. Not Church for example.

It can take some time to vote, but it should be right, and not "who cares.. i choose a word, that is the easiest way." Or they just dismiss. Easy too...

Sorry for bad English, hope you understand what I mean. Right category for right nomination 🙂.