Vad håller granskare på med? Rejected nomination again.

Lonkero1965-PGOLonkero1965-PGO Posts: 29 ✭✭
edited May 2023 in Criteria Clarifications

Jag har nominerat ett utegym, träningsstation. Det ligger mitt i en stor park utan trafik.

Men nu är den på olämplig plats.

Ett utegym ska tydligen vara historisk också. Den är inte viktig. Kulturellt, Ja det är inte ett utegym. Inte enligt mina avslag.

Jag ska sluta granska, det blir bara värre och värre. När jag avvisar pga Niantics regler om regskyltar och suddiga foton, då får jag sämre betyg. Eller när det är falska nomineringar.

Det här är illa när granskare gör som de vill. Och det är inte bara det här objektet, det finns jättemånga som inte skulle ha blivit godkända. Egna husdjur på foton, lutande foton, suddiga foton etc.

Har aldrig sett ett utegym avvisas om det inte varit en dubblett eller varit för nära en väg.

Vad säger ni andra? Jag tycker att det har varit mycket konstiga avvisningar i mina områden, och jag skickade in det, för som granskare själv, då borde detta ha blivit godkänt. Men jag ville testa hur det skulle gå. Det blev inte godkänt, är inte förvånad, men förvånad över anledningarna. Mitt alias syns inte på nomineringar.


Ni får gärna säga vad ni tycker, men är det olämplig plats, då borde man ta bort alla träningsredskap som finns där. Det är många. Det finns ingen trafik alls, bara en stor park med gångvägar.

Comments

  • HankWolfman-PGOHankWolfman-PGO Posts: 4,857 ✭✭✭✭✭
    edited May 2023

    "Not historic or culturally significant" often crops up when some reviewers mark your nomination as a duplicate, but not enough do so to actually get the nomination rejected as a duplicate.

    My guess would be they chose it as a duplicate of Balansakten, as the nominations are fairly close, and street view and satellite view don't show the structure you nominated. There is a photosphere for Balansakten that shows that this nomination is not part of that area (or at least that it's not present there), but reviewers wouldn't necessarily see that.

    Balansakten appears to have been submitted as a playground, and you're meant to have only one wayspot to represent the playground rather than nominating individual pieces of equipment. Your nomination also looks a bit like playground equipment. So whilst I don't agree with anyone who marked this as a duplicate as it clearly is separate, that all might explain why some reviewers did mark it as such.

    Post edited by HankWolfman-PGO on
  • TheFarix-PGOTheFarix-PGO Posts: 5,063 ✭✭✭✭✭

    Unfortunately, some reviewers refuse to use "Other Rejection Criteria" even when it is the most appropriate reason to use. Instead, they will choose "Inappropriate Location" thinking that they are telling the nominator that the nomination was "inappropriate". However, that is not the message you and other nominators are getting. Instead, the message you get is that the reviewers can't distinguish between an adult-oriented location and playground equipment.

    We had this exact same problem when "Generic Busines" was a rejection reason. Reviewers chose it thinking they were telling nominators that they nominated something that was "generic", but the message nominators got was that reviewers couldn't tell a difference between a drinking fountain and a business.

  • Lonkero1965-PGOLonkero1965-PGO Posts: 29 ✭✭

    Balansakt en är ingen lekplats, det är konst.. det finns många stops som ligger bredvid varandra. Många delar på lekplatser och lägger ut gunga och sandlåda för sig.


    Många lägger ut varje träningsstation på ett bidrag. De blir godkända. Ett utegym kan vara fyra st stationer. Det blir fyra st stops. Många spårmarkörer som ligger nära varandra blir godkända. Många likadana historiska skyltar ligger nära varandra. De blir godkända.

    Olämplig plats. Då ska de läsa varför man använder den förklaringen. Den förklaringen stämmer inte på detta. Do ska det vara trafik mm.

    Det finns många konstiga förklaringar till att avvisa bidrag som inte har ett enda stop i närheten. Så detta är absolut inte första gången det är orimliga avslag. Jag vet att jag gjorde fel i början med texterna, det har jag lärt mig, men nu vet jag vad som ska gå igenom eller inte. Och om något inte är unikt i området, då ska det inte godkännas. Men varje spårmarkör godkänns. Det är inte unika, det finns många bredvid varandra. Väldigt nära.

    Det är inte roligt att granska heller, för Niantic har sina regler, och om jag följer dem, då blir det många avvisningar. Det gillar de inte. Det är mycket märkligt. Och som sagt, det gäller många bidrag, inte bara mitt. Men det som godkänns, det är inte unika. De kan stå fem.spårmarkörer inom 1 km, och alla har blivit stop..

    Det är mycket konstiga saker som godkänns.

  • Lonkero1965-PGOLonkero1965-PGO Posts: 29 ✭✭

    🙄 Det är ett konstigt system... Stora köpcentrum går bra, men inte träning i park. Jag blir helt. Jag slutar spela idag. Allt har blivit sämre med spelet också. Det var roligare att granska, men om jag följer reglerna, då är det inte okej. Snurrigt.

Sign In or Register to comment.