Why rejected?

Lonkero1965-PGOLonkero1965-PGO Posts: 29 ✭✭
edited May 7 in Nomination Improvement

Jag har nominerat ett utegym, träningsstation. Det ligger mitt i en stor park utan trafik.

Men nu är den på olämplig plats.

Mitt utegym är inte viktig eller historisk.

Jag måste prata med markägaren och säga att de står på olämplig plats. Man kan inte träna där. (🙄) En stor fin park. Jag har fått många bidrag avvisade från just den parken. Ska folk inte gå till parker? Jag förstår inte, stor park, ingen trafik, finns lekplatser, men utegym är hemska.

Kulturellt, Ja det är inte ett utegym. Inte enligt mina avslag.

Jag ska sluta granska, jag ska sluta spela också. Det blir bara värre och värre. När jag avvisar pga Niantics regler om regskyltar och suddiga foton, då får jag sämre betyg. Eller när det är falska nomineringar. Ska jag inte vara noggrann?

Det här är illa när granskare gör som de vill. Och det är inte bara det här objektet, det finns jättemånga som inte skulle ha blivit godkända. Egna husdjur på foton, lutande foton, suddiga foton etc.

Har aldrig sett ett utegym avvisas om det inte varit en dubblett eller varit för nära en väg.

Vad säger ni andra? Jag tycker att det har varit mycket konstiga avvisningar i mina områden, och jag skickade in det, för som granskare själv, då borde detta ha blivit godkänt. Men jag ville testa hur det skulle gå. Det blev inte godkänt, är inte förvånad, men är mycket förvånad över anledningarna. Ska ett utegym vara historiskt och viktigt? Är det olämpligt att ha utegym (flera stationer finns i samma park) ? Då kanske jag ska säga till kommunen att träningsstationer inte är lämpliga i en park. Jeeeez... 🙄

Jag slutar granska. Inte roligt att vara noggrann när andra struntar i det. Om jag följer kriterierna vid granskning, då tycker Niantic att jag avvisar många i onödan. Men det är ju befogat att avvisa lutande foton, foton med reg skyltar, ansikten, icke relaterad text osv. Men då får jag dåligt betyg för att jag är noga med granskning.

Jag ska sluta spela. Tycker det var roligare att granska, men när jag ser hur många missbrukar systemet. Nej. Inga mer pengar till PoGo mer. Lvl 45, jag slutar nu. Jag har sett för mycket.

Comments

• Elijustrying-INGElijustrying-ING Posts: 4,209 Ambassador

Hello @Lonkero1965-PGO

Exercise equipment is certainly a valid nomination.

I think the main issue is that this is all new and although streetview is fairly up to date this part appears to be still in construction and satellite view seems older and that all presents a confusing picture.

I suspect some picked inappropriate location when they intended it to not at the right location. The not historical or culturally relevant happens because of a bug when voting becomes confused/ not clear cut.

The only thing I can think of is to try and convey how things look now. Although photospheres have gone there are ways to achieve them.

This Reddit post might help

You might be able to show the geo location data on the supplementary image to prove location.

Is there a map on a webpage (even from council planning) you can link to to demonstrate the new layout.

• Xoupy75-PGOXoupy75-PGO Posts: 13 ✭✭

Salut @Lonkero1965-PGO

Je comprend totalement ton désappointement et ton ressenti à lâcher l'affaire...

Entre les décision plus que regretable de niantic avec PoGo et les évaluations clownesque de certain évaluateur, il y a de quoi baisser les bras!!! et c'est peu dire!!

Tu peut toujours faire appel, mais cela prendra du temps, beaucoup de temps, énormément de temps même, et au final c'est un peut la loterie.

Perso j'aurais valider ta demande (car j’évalue sur PC et quand j'ai des doute, je suis une teigne et j'investigue à fond et ne rejette pas à la légère.)

Lonkero, au vue de ta proposition, je pense que tu est un atout pour la communauté et il serai bien dommage de perdre quelqu’un qui s’investit pour NOUS TOUS!!!

Sign In or Register to comment.