Criteria of Art on Houses / Kriterien von Kunst an Hausfassaden

Hey guys, I will write this post in german and english:

Hallo Leute, heute wurde ein Pokestop von mir abgelehnt. Es ist ein Wandbild in unserem Dorf, welches hoch an einem Haus gegenüber von mir liegt. Die Begründung die ich nach einem Einspruch erhalten habe ist, dass es sich auf Privatgrundstück befindet. Grundsätzlich stimme ich dem zu, allerdings muss man zum betrachten nicht einmal das Grundstück betreten; man kann es sogar nur sehen, wenn man sich nicht auf dem Grundstück befindet. Zusätzlich habe ich mir die Erlaubnis des Hausbesitzers eingeholt, ein Foto davon als Pokestop einzureichen. Aber hier wird es wahrscheinlich keinen Weg geben, dies Niantic mitzuteilen, oder? Daher meine Frage: Wieso ist dieses Wandbild nicht erlaubt, aber hunderte andere an Privatgebäuden in anderen Dörfern kommen regelmäßig neu dazu, bzw. bestehen schon ewig. Wonach wird hier geurteilt? Es gibt beispielsweise im nachbardorf ein Wandbild welches sich hinter einem Zaun, weit im Grundstücksinneren an ähnlicher Stelle der Hauswand befindet. Wie sind hier die Kriterien, wieso manche angenommen werden und solch eins wie in meinem Beispiel direkt abgelehnt wird?

---------------------------------------------

Hey guys, today a pokestop i send in was rejected. It is a piece of art in our village, which is located quite high on the outer faccade of the house. The reasoning was, because it is located on private property. I would normally agree with that, but you dont have to be located on the property at all, to see the piece of art, no, you wont even be able to see it if you are on the property. I even asked the house owner, if i can take a picture and submit it, so it could be a pokestop. But i guess there is no way to tell Niantic, that i got the permission of the house owner right? So my question is: Why are some pieces of art on house walls allowed (in the villages next to ours, there are so many, and they are still getting more and more, and those are on private property too)? What are the Reasons or criteria that some of them are acceptet and mine is not? At the village next to ours there even is a piece of art on the wall of a house, several meters in on the private property, which got accepted. I dont understand that. Maybe someone can help me :)

Dieses Bild ist das zweite Bild, als Beschreibung der Positionierung. Das Primäre Bild ist nur das Wandbild ganz oben. / This picture is the second image, as a description of the positioning of the art. The primary image is only the piece of art on the top of the wall.

Danke euch im Voraus :) / Thanks in advance :)

Comments

• HankWolfman-PGOHankWolfman-PGO Posts: 4,655 ✭✭✭✭✭

If the house is a single family private residential dwelling, then anything on the property of that building, which includes anything on or attached to outward facing property boundaries such as fences, garden walls, or external walls of the building itself if they happen to be right next to the footpath.

If you are aware of other pieces of art that have been accepted but break this rule, you are able to report them for being on private residential property, as they shouldn't have been accepted. There are not meant to be any exceptions to this rule, so permission from the property owner doesn't matter. Seeing something from a distance also doesn't matter as you need to be able to walk up to it (though verticality does not typically matter in this case).

Sign In or Register to comment.