Why keeps this trailmarker getting rejected?

This trailmarker is now rejected for the 3rd time, reason is isnt permanent they say. In my extra information i included the reporting point, if its damaged or missing people can report it, so it gets changed. And the conclusion from Niantic on trailmarkers, that trailmarkers are eligible. Its is permanent, because it gets changed if damaged or missing. Next time i wont spend a upgrade on it haha.

So please help me, why does this get rejected?

Title: Wandelroutepijl rechtdoor naar 10
Description: Deze pijl geeft de route aan richting knooppunt 10, vanuit knooppunt 09. Deze pijl is onderdeel van het landelijke wandelroutenetwerk.
Extra: Dit zijn routemarkeringen (en dus permanent), en komen dus in aanmerking als nominatie. Zie hier het standpunt van Niantic over routemarkeringen: Trails & Markers. De zeer duurzame sticker is permanent, mocht deze kapot of weg zijn wordt deze gemeld (en daarna vervangen) door/bij: https://www.visitbrabant.com/nl/routes-in-brabant/meldpunt op dezelfde website is de routeplanner te vinden. Ook bij WandelNet kan je een melding doen over het missen van stickers: Meldpuntroutes | Onderweg een barrière of obstakel tegengekomen? - Wandelnet Het is een bosrijk gebied, en dus een mooie plek om te wandelen en pokemon go te spelen.

The community is not a fan of these trailmarkers I have found out after alot of nominations of these. And it’s always not permanent/unique.

An appeal with the routelink can easily solve this issue. You get 2 appeals each on a 15 day counter.

Will edit a example here:

(I noticed you are from the Netherlands, if you want to speak Dutch you can freely do so, the forums have a build in translator. And im also dutch :wink: )

3 Likes

Dankjewel! Dat heb ik ook gemerkt, heb 5 verschillende ingediend allemaal afgewezen vanwege ‘niet permanent’. En ik zet er nog wel het standpunt van Niantic bij, maar werkt dan nog steeds niet. Moet nog even wachten met bezwaar, had die namelijk al op twee andere dingen gebruikt (gelukkig beide geaccepteerd).

The “not permanent” rejection is the most common one selected by reviewers when they simply don’t think a submission should be accepted as a wayspot, but find it is Safe, Accurate and Appropriate.

Think of a standard road name plaque on the pavement. It definitely exists and is safe to access, but it simply is not eligible. Rejecting as not “permanent and distinct” is the best way to reject it,

Ah okay, tnks for the info on why!

Van de ongeveer 70 stickers en paaltjes die ik heb ingediend als wayspots zijn dit de statistieken ervan, met een paar weggelaten

Stickers (40 aanvragen)

Geaccepteerd door de community: 22

Geaccepteerd op bezwaar: 18

Paaltjes (14 aanvragen

Geaccepteerd door de community: 13

Geaccepteerd op bezwaar: 1

Bezwaren zijn altijd succesvol erop in mijn mening en als het niet lukt, kan je het hier op de forums zetten🤗

1 Like

Dat heb ik ook gemerkt, met twee succesvolle bezwaren. Doe dit alleen nog niet zo lang dat ik heel veel bezwaren heb kunnen gebruiken (nog geen maand :joy:).

En mochten ze afgewezen worden, raadt je dan aan om ze opnieuw in te dienen? Voor het geval je geen bezwaren hebt, op dat moment. Of gewoon wachten tot je weer een bezwaar krijgt?

(Als bijzaak, ik krijg je aanvragen altijd om te beoordelen😅.)

Ik doe het sinds 12-01-25, dus nog niet al te lang. Ik heb ongeveer 100 geaccepteerde wayspots met 7 nieuwe gyms erbij daardoor.

Over je vraag. Ik heb het zelf geprobeerd om ze opnieuw aan te vragen, alleen ik zie mezelf dan op een beslissing wachten, waarvan ik eigenlijk al weet wat het wordt.

Dus ik vraag ze niet meer opnieuw aan sinds een bezwaar toch succesvol zal zijn. Dat is garantie.

Het zal lang duren om alles geaccepteerd te krijgen, maar het is het wel zeker waard.

Als je nog meer vragen hebt dan beantwoord ik ze graag voor je🤗

1 Like

In general, whether to appeal or resubmit depends on a few factors

• is this an object that the reviewers tend to dislike but Niantic are known to overturn?
  • do you have lots of spare submission slots?

On most things, Niantic review is not going to overturn the rejection, so it helps to know that yours is something that /should/ get accepted. Examples are certain times of route markes in the Netherlands and indoor Gyms in general (as even the chain ones are highly eligible but tricky to get accepted).

1 Like

Ik en een paar vrienden zijn dezelfde stickers in Eindhoven aan het nomineren met variërende mate van succes. Soms keuren de reviewers ze goed, maar vaak niet. En vaak keurt Niantic ze wel goed na een bezwaar, maar soms ook niet om vage redenen.