Honestly, what’s going on here for a past few weeks ? 90% of my nominations have been rejected for reasons that make no sense, and the worst part is that I provide photo evidence. Here’s the most concrete example:
Reason for rejection: Access to the proposal may be insecure or it may not be publicly available.
We can clearly see in the second photo that it’s located on a path reserved for pedestrians and cyclists; it’s marked on the ground.
On other nominations, I received reasons for rejection for “inaccurate position”, or “lack of originality” on a sign with a cyclist logo for example, while other similars signs have been accepted on the same road.
Niantic employees even refused my title change of the official name of the football stadium in my town, even though that name was written on the Google Maps position, and I attached a link explaining why the stadium was named in tribute to a public figure.
What is the best explanation for these unjustified rejections? People who vote in my region, who know me and who enjoy rejecting my proposals? Has my profile been reported or something? Has Niantic drastically changed its eligibility criteria?
I have no problem accepting a reason for rejection when it’s justified, but this is starting to be a lot.
Hello, je vais créer un post de discussion séparé pour ta question, ce fil-là étant plutôt prévu pour collectionner les formulations spécifiques des nouveaux textes de rejet.
Je suis d’accord que l’accès pédestre n’est peut-être pas le problème principal de cette proposition, mais il est impossible à établir car tu ne montres pas l’objet et l’accès vers l’objet dans la photo supplémentaire. La raison reçue ne me paraît donc pas absurde.
Au-delà de cet aspect, effectivement je ne l’accepterais pas forcément non plus. Les objets intéressants à explorer sont la bibliothèque, le stade, etc, pas le panneau qui pointe vers eux. J’essaierais de proposer ces endroits-là à la place, s’ils ne sont pas sur le territoire de l’école.
Je proposerais de lire le post qui concerne les marqueurs de direction dans la collection de clarifications, il y a des exemples de panneaux directionnels qui auraient du mal à être acceptés.
Je ne me focaliserais pas sur les raisons exactes reçues, mais plutôt sur l’éligibilité de la proposition, et on est volontiers disponibles pour discuter les autres rejets que tu ne comprends pas si tu as d’autres screenshots.